Działalność Szkolnego Klubu Odkrywców koncentruje się na rozwijaniu aktywności poznawczej dzieci poprzez organizowanie warunków do prowadzenia działań badawczych, rozwijania zainteresowań poznawczych oraz czerpania radości w odkrywaniu nowego. Przekazywane treści, zadania są tak zorganizowane, by ciekawiły dzieci, pobudzały do myślenia, poszukiwania nowych rozwiązań, a przede wszystkim angażowały je do działania. Zgodnie z przyjętymi założeniami za najbardziej skuteczne uczenie się przyjęto działania wykorzystujące przeżywanie, eksperymentowanie, odkrywanie i doświadczanie.
Prowadzące:
mgr Sabina Pach
mgr Alina Nowak
Rok szkolny 2024/2025
Szkolny Klub Odkrywców wraca!
Rok szkolny 2022/2023
W ramach działalności Szkolnego Klubu Odkrywców, nauczyciel fizyki p. Sabina Pach odwiedziła przedszkolaki. Zajęcia miały na celu rozwijać naturalną potrzebę poznawania świata oraz doświadczania tego, co jest wokół nich. Eksperymenty miały pobudzić dzieci do zadawania pytań i stawiania hipotez.
Rok szkolny 2021/2022
Na ostatnich zajęciach w ramach Szkolnego Klubu Odkrywców – mali badacze kolejny raz mieli okazję przeprowadzać doświadczenia, eksperymenty i obserwować Co się stanie gdy…?
Tym razem motywem przewodnim były balony, które fruwały, wirowały, uciekały, pękały, skakały i elektryzowały. Podczas balonowych zajęć uczniowie bardzo chętnie i w skupieniu wykonali dużo eksperymentów wyjaśniających różne zjawiska. Dzieci uczyły się poprzez zabawę, odkrywając to co nieznane, a zarazem fascynujące w balonowym świecie. Zapraszamy do obejrzenia filmiku z zajęć.
W ramach Szkolnego Klubu Odkrywców w roku szkolnym 2020/2021 realizowany jest program edukacyjny „Zrozumieć Świat”
Program zakłada rozwój umiejętności uczenia się jako sposobu zaspokajania naturalnej ciekawości świata, odkrywania swoich zainteresowań i przygotowania do dalszej edukacji oraz umiejętności myślenia naukowego (umiejętność formułowania wniosków opartych na obserwacjach empirycznych dotyczących przyrody i społeczeństwa).
Tematyka zajęć |
Odkrywamy tajemnice przysłów |