Klub Miłośników Lasu
- Szczegóły
- Odsłony: 706
Klub został założony, by uczniowie w trakcie prowadzonych zajęć mogli bliżej poznać otaczającą nas przyrodę i by uwrażliwić ich na zachodzące w niej zmiany podczas 4 pór roku. Zakłada również podniesienie świadomości ekologicznej. Las i jego mieszkańcy mają stać się bliskie dzieciom poprzez obcowanie z naturalnymi okazami, czy też eksponatami, które zazwyczaj nie są dostępne w domu czy w szkole. To również podkreślenie tego co daje nam las, tego jak możemy czerpać z jego bogactwa. To uświadamianie ogromu różnorodności biologicznej naszych lasów i wszystkich funkcji lasów. Pokazanie, że każdy z nas może działać na rzecz przyrody i środowiska naturalnego.
Prowadzące:
mgr Grażyna Gruszecka
mgr Alina Nowak
Rok 2021/2022
LEŚNE ZWIERZĘTA W 4 PORACH ROKU
Temat zajęć |
Działanie uczniów/wychowanków |
JESIEŃ |
|
Jakie zwierzęta można spotkać jesienią w lesie? |
Wykonanie przez uczniów sylwetek zwierząt z plasteliny oraz makiety tematycznej |
W jaki sposób leśne zwierzęta przygotowują się do zimy? |
Zbieranie darów lasu. Wykonanie pracy plastyczno – technicznej „Mieszkaniec lasu” |
ZIMA |
|
Jakie zwierzęta można spotkać zimą w lesie? |
Zimowi tropiciele – spacer edukacyjny – szukanie śladów zwierząt w lesie. Stworzenie gry memory – „ślady zwierząt” |
Jak można pomóc zwierzętom w lesie zimą? |
Oglądanie filmu przyrodniczego |
WIOSNA |
|
Jakie zwierzęta można spotkać wiosną w lesie? |
Oglądanie prezentacji dotyczącej zwierząt budzących się z zimowego snu. Układanie puzzli „Wiosenne przebudzenie” |
Domy zwierząt |
Spacer edukacyjny. Wykonanie pracy plastyczno-technicznej „Ptaszek w gnieździe”. |
LATO |
|
Jakie zwierzęta można spotkać wiosną w lesie? |
Spacer edukacyjny po lesie. Nauka piosenki o leśnych zwierzętach. Wspólna nauka i recytacja wiersza o leśnych zwierzętach. |
Człowiek gościem zwierząt |
Wykonanie plakatu promującego właściwe zachowanie w lesie. |
Rok 2020/2021
PROGRAM: LAS W 4 PORACH ROKU
Temat zajęć |
Działanie uczniów/wychowanków |
LATO |
|
Piękno lasu latem |
Wykonanie przez uczniów zdjęć tego co według nich jest piękne |
JESIEŃ |
|
Piękno lasu jesienią |
Wykonanie przez uczniów zdjęć tego co według nich jest piękne |
Las – miejsce występowania wielu gatunków roślin |
Zbieranie liści roślin i w miarę możliwości ich owoców – opis zebranych gatunków roślin (stworzenie zielnika) |
ZIMA |
|
Piękno lasu zimą |
Wykonanie przez uczniów zdjęć tego co według nich jest piękne |
Jak obserwować przyrodę - ślady i tropy zwierząt |
Oglądanie filmu przyrodniczego |
WIOSNA |
|
Las bliżej nas |
Wielozmysłowe poznawanie lasu |
Las – miejsce występowania wielu gatunków zwierząt |
Obserwacja zwierząt w lesie, oglądanie prezentacji multimedialnej, wykonanie przez dzieci obrazków zwierząt leśnych (stworzenie albumu) |
Dlaczego trzeba dbać o las? |
Wykonanie ekostworków, zorganizowanie wystawy |
Znaczenie lasu dla życia ludzi |
Oglądanie prezentacji multimedialnej, udział w filmie promującym właściwe zachowanie się w lesie. |